Beställning
-
Beställning av skidor med bindningar
Välj och lägg till en bindning
Om du beställer skidor tillsammans med skidbindningar får du ett extra konkurrenskraftigt pris på uppsättningen. Välj först den skida du vill ha och klicka sedan på:
Vi visar sedan 3 rekommenderade bindningar baserat på den skida du har valt. Du kan naturligtvis välja en annan bindning i kategorierna Alpine, Tour eller Tech/Pin.Kostnadsfri montering av bindning
Om du köper skidor med skidbindningar är monteringen kostnadsfri. För att kunna montera bindningarna på skidorna behöver vi bara din storlek på skidpjäxor i millimeter. Plasten på sidan av skidpjäxans häl visar millimeterstorleken. Du kan skicka denna millimeterstorlek till oss via fältet Kommentarer ovanför beställningsknappen vid kassan.
Om du inte har pjäxstorleken till hands kan du fortfarande beställa. Vi skickar ett e-postmeddelande till dig och frågar efter din pjäxstorlek. Du kan besvara den här frågan när det passar dig.Ett annat alternativ är att ange Mondopoint-storleken på din pjäxa. I så fall behöver vi alltid veta skidpjäxans märke och modell. Sedan kan vi leta upp millimeterstorleken. Du kan lämna denna information i kommentarsfältet eller skicka den till oss via e-post tillsammans med ditt ordernummer.
Särskilda monteringsanvisningar
Som standard monterar vi alltid på den rekommenderade monteringspunkten på våra skidor. Om du vill avvika från detta, ange det i kommentarsfältet. Om du vill ha ytterligare råd om skidmontering kan du kontakta vår kundtjänst.Justering och DIN
Försiktighet! Om du köper en skida av oss och vi monterar bindningarna, monteras den enligt din pjäxlängd (vi monterar endast utifrån den information du har lämnat). Skidan anpassas inte till individuella behov och skidpjäxor eftersom vi inte har din skidpjäxa för att göra finjusteringar. Det är inte heller möjligt att göra en visuell inspektion av pjäxan. Detta innebär att skidan inte är klar att användas. Vi rekommenderar att bindningen justeras i en lokal skidbutik. Naturligtvis kan du också göra finjusteringen själv. Vi ansvarar inte för att bindningarna är korrekt inställda.
Om du behöver mer information kan du alltid kontakta vår kundtjänst.
Skidbindningar och USA och Kanada
Om du beställer skidor och bindningar från USA eller Kanada kan vi inte montera bindningarna åt dig av ansvarsskäl. Naturligtvis kan du fortfarande beställa dessa produkter, de kommer bara att levereras omonterade.
-
Problem vid beställning
Det första beställningsförsöket misslyckades och nu är produkten i lager.
I samma ögonblick som du påbörjar betalningsprocessen är produkten reserverad för dig. Om betalningen avbryts kan det hända att lagret inte omedelbart frigörs för ny beställning. Om detta händer och produkten inte är tillgänglig för beställning efter 5 minuter, vänligen kontakta vår kundtjänst. -
Internationella beställningar
- Vi skickar över hela världen.
- Du kommer att se fraktkostnaderna i kassan innan du slutför din beställning.
- Leveranstiden till ditt land hittar du på UPS webbplats: UPS Calculator (skickas från adressen: Amersfoort - 3824 - Nederländerna).
- Om du beställer från ett land utanför EU betalar du ingen moms i vår webbutik.
För beställningar från länder utanför EU, CH och NO tänk på:
- Fraktkostnader visas i kassan när du har valt leveransland.
- Du hittar leveranstiden till ditt land på UPS webbplats: UPS Calculator (leverans från adressen: Stoutenburg - 3836 - Nederländerna). Du hittar en indikation på leveranstiderna på vår sida om frakt
- Du betalar inte 21 % nederländsk moms.
- Moms, importkostnader och hanteringskostnader kan debiteras vid leverans. Hur mycket detta kostar beror på reglerna i ditt land, så kontrollera för att undvika oväntade kostnader. Vi ansvarar inte för dessa kostnader och kan inte ersätta dem under några omständigheter. Läs mer om moms.
- Returer, även om det rör sig om en garantiförfrågan, sker på egen bekostnad.
- När du returnerar en vara återbetalar vi inte de ursprungliga (express) fraktkostnaderna.
- Airbag-cylindrar och produkter med airbag-cylindrar kan inte skickas utanför Europa.
Frakt och leverans
-
Leveranstid
På grund av den ökade ordervolymen kan vi behöva mer tid för att leverera din beställning. Leveransförseningar kan vara upp till 2 arbetsdagar. Tyvärr kan leveransdatum för expressförsändelser inte garanteras.
Vanliga leveranstider
Vi erbjuder frakt över hela världen!
Sverige = 2-3 vardagar (Kontrollera UPS-kartan nedan för regionala skillnader)
Andra länder: Se UPS/DHL-karta nedan eller använd UPS-kalkylator / DHL-kalkylator (frakt från: Amersfoort - 3824 - Nederländerna)När du gör din beställning under vardagar före 16:00 CE(S)T kommer den att skickas samma dag och du kommer att få den levererad inom 2 till 3 vardagar *. Om du beställer dina skidor med bindningar som behöver monteras, kan leveransen ta ytterligare 1-2 vardagar. Har du bråttom? Vänligen kontakta oss!
* Leveranstiden beror på leveranslandet. Vissa landsbygdsområden och bergsbyar kan kräva extra leveransdagar. Vår erfarenhet är att paket levereras enligt angiven leveranstid nedan i 95 % av fallen. Beställningar som görs på lördag och söndag skickas på måndag.
Nedan kan du se en översikt över leveranstiderna i hela Europa. Om det är fråga om ett landsbygdsområde som en avlägsen skidby kan du behöva lägga till 1-2 vardagar. För en exakt leveranstidsindikation kan du använda UPS-kalkylatorn / DHL-kalkylator. Använd frakt från adress: Amersfoort - 3824 - Nederländerna
Returnerar
-
Returer i korthet
Om produkten inte uppfyller dina förväntningar kan du helt enkelt returnera varan. Meddela oss inom 15 dagar att du vill returnera din beställning. Du behöver inte ange något skäl för detta (men vi skulle uppskatta om du gjorde det). När du har meddelat oss att du vill returnera din beställning har du ytterligare 15 dagar på dig att returnera den.
De fyra viktigaste returpunkterna:*
- Fri retur inom 15 dagar från Österrike, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Spanien och Sverige. Begär en returetikett via knappen nedan. Returnering från andra länder är på egen bekostnad till vår adress i Nederländerna.
- Vi återbetalar hela köpesumman, inklusive standardfraktkostnader (inom EU, UK, CH och NO), inom 5 vardagar efter mottagandet av returen, förutsatt att produkten är i originalskick.
- Vill du byta till en annan produkt? Skicka tillbaka din produkt och beställ den nya produkten på vår webbplats.
- Specialanpassade produkter, t.ex. skidor där bindningarna har borrats enligt dina specifikationer, kan inte returneras.
* Vi vill hålla returprocessen enkel och därför har vi listat de viktigaste punkterna för dig här. Om du vill känna till alla dina juridiska rättigheter och skyldigheter kan du hitta dem på följande adress: Villkor och undantag.