Laddar...

Kundtjänst

< Kundtjänst

Beställning

  • Lagerstatus
    Alla produkter som du kan beställa på vår webbplats finns i lager. Undantag från detta är produkter som beställs i förväg. Om det rör sig om en förhandsbeställning anges detta tydligt på produktsidan.
  • Förbeställning
    Produkter med status Förbeställning är ännu inte tillgängliga, men du kan redan nu beställa och reservera dem. På så sätt kan du vara säker på att du får den senaste modellen och att du är en av de första som får den. Det förväntade leveransdatumet visas på produktsidan. Vi försöker att ange detta datum så exakt som möjligt, men vi kan inte alltid garantera det.
  • Internationella beställningar
    • Vi skickar över hela världen.
    • Du kommer att se fraktkostnaderna i kassan innan du slutför din beställning.
    • Leveranstiden till ditt land hittar du på UPS webbplats: UPS Calculator (skickas från adressen: Stoutenburg - 3836 - Nederländerna).
    • Om du beställer från ett land utanför EU betalar du ingen moms i vår webbutik.

    För beställningar från länder utanför EU, CH och NO tänk på:

    • Fraktkostnader visas i kassan när du har valt leveransland.
    • Du hittar leveranstiden till ditt land på UPS webbplats: UPS Calculator (leverans från adressen: Stoutenburg - 3836 - Nederländerna). Du hittar en indikation på leveranstiderna på vår sida om frakt
    • Du betalar inte 21 % nederländsk moms.
    • Moms, importkostnader och hanteringskostnader kan debiteras vid leverans. Hur mycket detta kostar beror på reglerna i ditt land, så kontrollera för att undvika oväntade kostnader. Vi ansvarar inte för dessa kostnader och kan inte ersätta dem under några omständigheter. Läs mer om moms.
    • Returer, även om det rör sig om en garantiförfrågan, sker på egen bekostnad.
    • När du returnerar en vara återbetalar vi inte de ursprungliga (express) fraktkostnaderna.
    • Airbag-cylindrar och produkter med airbag-cylindrar kan inte skickas utanför Europa.
  • Gör din beställning

    Har du gjort ditt val? Då är du bara några få steg från leverans.

    1. Lägg produkten i din kundvagn
    2. Fortsätt till kassan
    3. Fyll i dina personuppgifter
    4. Ange om du vill skapa ett konto. Det är inte obligatoriskt.
    5. Välj önskad betalnings- och leveransmetod
    6. Acceptera de allmänna villkoren
    7. Gör beställningen och ange dina betalningsuppgifter


    När du har gjort din beställning skickar vi dig en orderbekräftelse via e-post inom några minuter. Denna orderbekräftelse innehåller alla produkter som du har beställt, inklusive eventuella gratis gåvor/produkter. Kontrollera alltid bekräftelsen noggrant och om något inte stämmer, vänligen kontakta oss så snart som möjligt.
    Du kommer att få leveransbekräftelsen på leveransdagen under kvällen.

  • Ändra en beställning

    Om du vill ändra din beställning, vänligen kontakta oss så snart som möjligt. Vi kan inte ändra din beställning efter leverans.

    Skidor med bindningar
    Om du har beställt skidor med monterade bindningar kan vi endast ändra beställningen om vi ännu inte har monterat bindningarna.

  • Avbryta en beställning

    Om du vill avbryta din beställning, vänligen kontakta oss så snart som möjligt. Vi kan inte ändra din beställning efter den skickats.

    Skidor med bindningar
    Om du har beställt skidor med monterade bindningar kan vi endast avbryta beställningen om vi ännu inte har monterat bindningarna.

  • Beställning av skidor med bindningar

    Välj och lägg till en bindning
    Om du beställer skidor tillsammans med skidbindningar får du ett extra konkurrenskraftigt pris på uppsättningen. Välj först den skida du vill ha och klicka sedan på:


    Vi visar sedan 3 rekommenderade bindningar baserat på den skida du har valt. Du kan naturligtvis välja en annan bindning i kategorierna Alpine, Tour eller Tech/Pin.

    Kostnadsfri montering av bindning
    Om du köper skidor med skidbindningar är monteringen kostnadsfri. För att kunna montera bindningarna på skidorna behöver vi bara din storlek på skidpjäxor i millimeter. Plasten på sidan av skidpjäxans häl visar millimeterstorleken. Du kan skicka denna millimeterstorlek till oss via fältet Kommentarer ovanför beställningsknappen vid kassan.

    Skischoen zoollengte aflezen
    Om du inte har pjäxstorleken till hands kan du fortfarande beställa. Vi skickar ett e-postmeddelande till dig och frågar efter din pjäxstorlek. Du kan besvara den här frågan när det passar dig.

    Ett annat alternativ är att ange Mondopoint-storleken på din pjäxa. I så fall behöver vi alltid veta skidpjäxans märke och modell. Sedan kan vi leta upp millimeterstorleken. Du kan lämna denna information i kommentarsfältet eller skicka den till oss via e-post tillsammans med ditt ordernummer.

    Särskilda monteringsanvisningar
    Som standard monterar vi alltid på den rekommenderade monteringspunkten på våra skidor. Om du vill avvika från detta, ange det i kommentarsfältet. Om du vill ha ytterligare råd om skidmontering kan du kontakta vår kundtjänst.

    Justering och DIN

    Försiktighet! Om du köper en skida av oss och vi monterar bindningarna, monteras den enligt din pjäxlängd (vi monterar endast utifrån den information du har lämnat). Skidan anpassas inte till individuella behov och skidpjäxor eftersom vi inte har din skidpjäxa för att göra finjusteringar. Det är inte heller möjligt att göra en visuell inspektion av pjäxan. Detta innebär att skidan inte är klar att användas. Vi rekommenderar att bindningen justeras i en lokal skidbutik. Naturligtvis kan du också göra finjusteringen själv. Vi ansvarar inte för att bindningarna är korrekt inställda.

    Om du behöver mer information kan du alltid kontakta vår kundtjänst.

    Skidbindningar och USA och Kanada

    Om du beställer skidor och bindningar från USA eller Kanada kan vi inte montera bindningarna åt dig av ansvarsskäl. Naturligtvis kan du fortfarande beställa dessa produkter, de kommer bara att levereras omonterade.

  • Beställning av en snowboard med bindningar

    Välj och lägg till en bindning
    När du beställer en snowboard med bindningar får du ett extra konkurrenskraftigt pris på uppsättningen. Välj först den snowboard du vill ha och lägg sedan till en bindning med knappen + SNOWBOARD-BINDNING.
    Snowboard-bindning

    Vi visar dig 3 rekommenderade bindningar men du kan alltid välja en annan med hjälp av de tillgängliga filtren.

    Vi monterar inte snowboard-bindningar på din snowboard.

  • Problem vid beställning

    Det första beställningsförsöket misslyckades och nu är produkten i lager.
    I samma ögonblick som du påbörjar betalningsprocessen är produkten reserverad för dig. Om betalningen avbryts kan det hända att lagret inte omedelbart frigörs för ny beställning. Om detta händer och produkten inte är tillgänglig för beställning efter 5 minuter, vänligen kontakta vår kundtjänst.

  • Rådgivning

    Om du har frågor om en produkt eller om du har svårt att göra ett val hjälper vi dig gärna och ger dig råd. Vi har alla erfarenhet av friåkning, snowboarding och/eller touring och använder många av de produkter vi säljer. Tveka inte att kontakta oss via helpdesk@snowcountry.se eller ring oss.

  • Företagsbeställningar

    Vi erbjuder möjligheten att göra företagsbeställningar för företag utanför Nederländerna. Som icke-nederländsk företagskund kan du beställa utan moms baserat på 'Tillhandahållande inom gemenskapen". För att göra det följer du stegen nedan:

    1. Skapa ett konto på vår webbplats med din e-postadress för företag (alltså ingen Gmail, Hotmail, Outlook etc.)
    2. Sänd ett e-postmeddelande till helpdesk@snowcountry.se som innehåller den e-postadress som är registrerad på ditt konto, ditt företagsnamn och momsnummer
    3. Vi kommer att kontrollera informationen och justera ditt konto till 0 % moms
    4. När du har fått en bekräftelse från oss kan du beställa i vår webbutik utan att moms debiteras i kassan.


    Nederländska företag kan naturligtvis beställa från oss och sedan återkräva momsen via skattemyndigheten.