Kundtjänst
< Kundtjänst- Leveranstid
- Fraktkostnader
- Fraktalternativ
- Hämtning i butik
- Spåra din försändelse
- Ändra din leverans
- Leverans till ett företag, hotell eller en semesteradress
- Särskilda leveransinstruktioner
- Inte hemma?
- Paketet har inte mottagits
- Skadat paket
- Specialprodukter
- Förpackning
- Internationell frakt
- Försändelser till länder utanför EU och moms
- Produkten som är defekt eller ofullständig
- Lagstadgad garanti - minst 2 år
- Ytterligare fabriksgaranti
- Vad som inte täcks av garantin
- Ansökan om garanti
- Garantihantering inom EU, Storbritannien, Norge och Schweiz
- Garantihantering utanför EU, Norge och Schweiz
- Garanti på B-choice-, Outlet- och Demo-produkter
- Behöver jag slipa och vaxa mina skidor eller min snowboard efter att jag har mottagit dem?
- Får jag en skid- eller snowboardväska med min beställning?
- Kommer mina skidbindningar att monteras?
- Kommer mina snowboard-bindningar att monteras?
- Kan jag välja färg på min snowboard-bas?
- Vilken storlek på skidbindning behöver jag för min skida?
- Vilken storlek på skinn behöver jag?
Feedback och klagomål
-
Feedback
Är du nöjd med vår service eller bara väldigt nöjd med din produkt så vill vi gärna höra från dig! Du kan skicka e-post till oss eller tagga oss på Facebook och Instagram. Vi är också alltid mycket glada med en bra recension på:
Trustpilot
Facebook
Google Reviews -
Klagomål
Rapportera ett problem
Om du har problem med din beställning, produkt eller om du har en dålig upplevelse vill vi gärna höra din feedback via helpdesk@snowcountry.se, kontaktformuläret, telefon eller brev. Vi strävar efter att svara inom 24 timmar på vardagar och hitta en snabb lösning.Klagomål
Om ditt problem inte löses på ett tillfredsställande sätt kan du lämna in ett klagomål. Ett klagomål ska besvaras inom 14 dagar efter det att det har mottagits. Om det krävs mer tid för att behandla ditt klagomål kommer du att få ett mottagningsbevis inom 14 dagar, där det anges när du kan förvänta dig ett konkret svar från oss. Vi strävar efter att svara inom 48 timmar, på vardagar, och gör allt för att hitta en fungerande lösning tillsammans med dig.
Om du inte är nöjd med vårt slutliga svar
Om du inte håller med om vår slutliga lösning på klagomålet har du 6 veckor på dig att överklaga den. Du kan meddela oss detta skriftligen via e-post eller brev och ange att du vill ha en annan lösning. Vi kommer att behandla ditt klagomål igen. I de flesta fall svarar vi inom några dagar, men senast inom fyra veckor.
Om du inte är nöjd med resultatet
Om du verkligen inte håller med oss, har du gått igenom ovanstående klagomålsförfarande och bor i E.U., Norge, Island eller Liechtenstein, kan du lämna in ditt klagomål till EU:s organ för tvistlösning online (ODR). Du hittar dem via nedanstående url:https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Lämna in ditt klagomål här inom 12 månader från det att du lämnade in ditt första klagomål till Snowcountry. Vi vill uppmärksamma er på att vi inte är skyldiga att samarbeta för att lösa tvister genom en skiljedomskommitté som ODR.
Om du inte kan eller vill lämna in ditt klagomål till ett tvistlösningsorgan kan du alltid lämna in ditt klagomål direkt till en behörig domstol.