Gå till Kassan med ditt konto
Gå till Kassan som en ny kund
Att skapa ett konto har många fördelar:
Om produkten inte uppfyller dina förväntningar kan du helt enkelt returnera varan. Meddela oss inom 15 dagar att du vill returnera din beställning. Du behöver inte ange något skäl för detta (men vi skulle uppskatta om du gjorde det). När du har meddelat oss att du vill returnera din beställning har du ytterligare 15 dagar på dig att returnera den.
De fyra viktigaste returpunkterna:*
* Vi vill hålla returprocessen enkel och därför har vi listat de viktigaste punkterna för dig här. Om du vill känna till alla dina juridiska rättigheter och skyldigheter kan du hitta dem på följande adress: Villkor och undantag.
När vi mottagit din retur kommer vi att återbetala dig inom 5 arbetsdagar. Vi betalar alltid tillbaka till det betalningsmedel som du har använt för att göra din beställning. Om du har betalat med ett presentkort får du ett nytt presentkort med samma värde. Om du har valt ett särskilt leveransalternativ, t.ex. en expressleverans, kommer vi inte att ersätta kostnaderna för denna tjänst.
För en smidig hantering av din retur ber vi dig att följa förpackningsanvisningarna nedan.
Vi vill gärna lägga tillbaka den produkt som du returnerade på vår webbplats. Skicka därför tillbaka den till oss i originalskick. Detta hjälper oss att se till att nästa kund också får en bra shoppingupplevelse!
Vi har valt att inte göra utbyten. Vi anser att ett bytesförfarande ofta är en onödigt besvärlig process för både dig som kund och för oss.
Vill du ha en annan storlek eller produkt? Skicka sedan tillbaka den gamla produkten och gör en ny beställning via vår webbplats. Det utestående beloppet för din retur kommer helt enkelt att återbetalas till dig vid mottagandet. På så sätt får du den önskade produkten levererad på nolltid och du behöver inte vänta tills vi har bytt ut produkten, vilket förhindrar misstag och besvikelser.
Retur kostnadsfritt: Österrike, Belgien, Tjeckien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Polen, Rumänien, Spanien och Sverige. Du kan ansöka om en fri returetikett här.
Returnera på egen bekostnad: Alla andra länder. Vi uppskattar att dessa kostnader inom EU ligger mellan 7 och 20 euro för småpaket och mellan 15 och 40 euro för skidor och snowboards.
Gratis returer kan göras från Österrike, Belgien, Tjeckien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Polen, Rumänien, Spanien och Sverige. Registera din retur via knappen nedan, så får du en gratis DPD/UPS-returetikett från oss (vid stora paket kommer returen att tillhandahållas av UPS). Använd den ursprungliga kartongen som du fick från oss och ta bort alla ursprungliga transportklistermärken. Ange ditt ordernummer så att vi vet att det är din beställning. Sätt fast returetiketten på kartongen och lämna in paketet på närmaste avlämningsställe (DPD Parcelshop locator / UPS Dropoff point locator). Ingen paketbutik i närheten? Kontakta oss så försöker vi hitta en annan lösning. Skicka inte bara paketet via ett vanligt postkontor utan vår returetikett, i så fall kommer vi inte att ersätta några fraktkostnader för returförsändelsen.
Från ett land där det inte är gratis att returnera produkten, skicka den väl förpackad till:
Snowcountry
Astronaut 10
3824 MJ Amersfoort
Nederländerna
Returförsändelsen sker på egen bekostnad och eget ansvar. Vi rekommenderar därför att du väljer en spårbar och försäkrad försändelse och att du förvarar kvittot på ett säkert ställe. Glöm inte att ange ditt ordernummer i din retur.
Lämna av på vårt lager,
Produkten kan också levereras till oss personligen. Vi kommer sedan att behandla returen genom den normala proceduren.
Ångerrättsperiod:
Använd ångerrätten
Exclusions
Produkter och tjänster som inte kan återlämnas med stöd av ångerrätten:
Returformulär
Du kan skicka in din retur via e-post, kontaktformuläret eller telefon, men du kan också använda standardreturformuläret. Detta formulär är inte obligatoriskt och även utan detta formulär gäller din ångerrätt.
Om du har använt vår returetikett kan du använda spårningskoden för att spåra försändelsen. I genomsnitt tar det 3 arbetsdagar innan returen kommer fram. Vi behandlar sedan returen inom 1 till 3 arbetsdagar. Du kommer att få ett e-postmeddelande från oss när returen och krediten har behandlats.