Stock Clearance | Upp till 60 % rabatt på förra säsongens skidor, snowboards och splitboards
Laddar...

Kundtjänst

< Kundtjänst

Returnerar

  • Returer i korthet

    Om produkten inte uppfyller dina förväntningar kan du helt enkelt returnera varan. Meddela oss inom 15 dagar att du vill returnera din beställning. Du behöver inte ange något skäl för detta (men vi skulle uppskatta om du gjorde det). När du har meddelat oss att du vill returnera din beställning har du ytterligare 15 dagar på dig att returnera den.

    De fyra viktigaste returpunkterna:*

    1. Fri retur inom 15 dagar från Österrike, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Spanien och Sverige. Begär en returetikett via knappen nedan. Returnering från andra länder är på egen bekostnad till vår adress i Nederländerna.
    2. Vi återbetalar hela köpesumman, inklusive standardfraktkostnader (inom EU, UK, CH och NO), inom 5 vardagar efter mottagandet av returen, förutsatt att produkten är i originalskick.
    3. Vill du byta till en annan produkt? Skicka tillbaka din produkt och beställ den nya produkten på vår webbplats.
    4. Specialanpassade produkter, t.ex. skidor där bindningarna har borrats enligt dina specifikationer, kan inte returneras.


    * Vi vill hålla returprocessen enkel och därför har vi listat de viktigaste punkterna för dig här. Om du vill känna till alla dina juridiska rättigheter och skyldigheter kan du hitta dem på följande adress: Villkor och undantag.

    Vi erbjuder endast kostnadsfria returer från de länder som nämns ovan.

  • Ersättning

    När vi mottagit din retur kommer vi att återbetala dig inom 5 arbetsdagar. Vi betalar alltid tillbaka till det betalningsmedel som du har använt för att göra din beställning. Om du har betalat med ett presentkort får du ett nytt presentkort med samma värde. Om du har valt ett särskilt leveransalternativ, t.ex. en expressleverans, kommer vi inte att ersätta kostnaderna för denna tjänst.

  • Utbyte

    Vi har valt att inte göra utbyten. Vi anser att ett bytesförfarande ofta är en onödigt besvärlig process för både dig som kund och för oss.

    Vill du ha en annan storlek eller produkt? Skicka sedan tillbaka den gamla produkten och gör en ny beställning via vår webbplats. Det utestående beloppet för din retur kommer helt enkelt att återbetalas till dig vid mottagandet. På så sätt får du den önskade produkten levererad på nolltid och du behöver inte vänta tills vi har bytt ut produkten, vilket förhindrar misstag och besvikelser.

  • Instruktioner för returförpackning

    För en smidig hantering av din retur ber vi dig att följa förpackningsanvisningarna nedan.

    • Inkludera alla tillbehör inklusive eventuella gratisprodukter.
    • Meddela oss vem returen kommer från genom att lägga med en retursedel, fakturakopia eller lapp med orderinformation i lådan.
    • Om produkten har etiketter, klipp inte bort dem.
    • Returnera din(a) produkt(er) i oskadad originalförpackning.
    • Använd alltid en fraktlåda, helst den fraktlåda som du fick försändelsen i från oss.
    • Skriv inte på eller sätt klistermärken och onödig tejp på originallådan/förpackningen. Använd alltid en fraktlåda för att fästa returetiketten.
    • Om du återanvänder vår fraktlåda, se till att ta bort de gamla fraktetiketterna.
    • Se till att det finns tillräckligt med stoppningsmaterial så att produkterna inte skadas under transporten.

    Vi vill gärna lägga tillbaka den produkt som du returnerade på vår webbplats. Skicka därför tillbaka den till oss i originalskick. Detta hjälper oss att se till att nästa kund också får en bra shoppingupplevelse!

  • Returkostnader

    Retur kostnadsfritt: Österrike, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Spanien och Sverige. Du kan ansöka om en fri returetikett här.
    Returnera på egen bekostnad: Alla andra länder. Vi uppskattar att dessa kostnader inom EU ligger mellan 7 och 20 euro för småpaket och mellan 15 och 40 euro för skidor och snowboards.

    RETURER FRÅN UTANFÖR EU:
    1. Om du returnerar från ett land utanför EU kan vi inte ersätta import- och tullkostnader som redan har betalats. I vissa fall kan du kräva dessa kostnader av tullen. Informera din tullmyndighet om hur du kan få detta.
    2. Retur sker på egen bekostnad.
    3. Informera alltid transportören om att det är en privat/returfrakt. Informera din transportör om hur du gör detta.
    4. Anteckna alltid på din faktura/packning: RETURFÖRSÄNDNING FÖR ECOMMERCE ORDER MED UPS/DPD +[det ursprungliga UPS/DPD-spårningsnummer som du fick paketet på].
    5. Anteckna alltid på paketet: "Tullkod 604, Returvaror - fullständigt undantag".
    6. Inkludera en kopia av den ursprungliga Snowcountry-fakturan. Stryk över alla artiklar som du inte returnerar.
    7. Förpackningar för vilka vi måste betala importkostnader kommer att avvisas eller faktureras till dig.
  • Skicka tillbaka

    Retur från Österrike, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Spanien och Sverige

    Registera din retur via knappen nedan, så får du en gratis DPD/UPS-returetikett från oss (vid stora paket kommer returen att tillhandahållas av UPS). Använd den ursprungliga kartongen som du fick från oss och ta bort alla ursprungliga transportklistermärken. Ange ditt ordernummer så att vi vet att det är din beställning. Sätt fast returetiketten på kartongen och lämna in paketet på närmaste avlämningsställe (DPD Parcelshop locator / UPS Dropoff point locator). Ingen paketbutik i närheten? Kontakta oss så försöker vi hitta en annan lösning. Skicka inte bara paketet via ett vanligt postkontor utan vår returetikett, i så fall kommer vi inte att ersätta några fraktkostnader för returförsändelsen.

    Vi erbjuder endast fria returer från de länder som nämns ovan.

    Returer från Storbritannien, Schweiz, Norge och andra länder

    Från ett land där det inte är gratis att returnera produkten, skicka den väl förpackad till:

    Snowcountry
    Astronaut 10
    3824 MJ  Amersfoort
    Nederländerna

    Returförsändelsen sker på egen bekostnad och eget ansvar. Vi rekommenderar därför att du väljer en spårbar och försäkrad försändelse och att du förvarar kvittot på ett säkert ställe. Glöm inte att ange ditt ordernummer i din retur.

    RETUR FRÅN UTANFÖR EU:
    1. Om du returnerar från ett land utanför EU kan vi inte ersätta import- och tullkostnader som redan har betalats. I vissa fall kan du kräva dessa kostnader av tullen. Informera din tullmyndighet om hur du kan få detta.
    2. Retur sker på egen bekostnad.
    3. Informera alltid transportföretaget om att det är en privat/returförsändelse. Informera ditt transportföretag om hur du gör detta.
    4. Anteckna alltid på din faktura/paket: RETURFÖRSÄNDELSE FÖR ECOMMERCE ORDER MED UPS/DHL +[det ursprungliga UPS/DHL-spårningsnumret som du fick paketet med].
    5. Anteckna alltid på paketet: "Tullkod 604, Returvaror - fullständigt undantag".
    6. Inkludera en kopia av den ursprungliga Snowcountry-fakturan. Stryk över alla artiklar som du inte returnerar.
    7. Förpackningar för vilka vi måste betala importkostnader kommer att avvisas eller faktureras till dig.

    Lämna av på vårt lager,
    Produkten kan också levereras till oss personligen. Vi kommer sedan att behandla returen genom den normala proceduren.

  • Returvillkor och undantag

    Ångerrättsperiod:

    1. Du har 15 dagar på dig att utvärdera produkten.
    2. Den 15 dagars utvärderingsperioden börjar dagen efter att du mottagit din beställning.
    3. Om din beställning levereras i delar börjar din returperiod när beställningen är klar.
    4. Om den 15:e dagen infaller på helger eller helgdagar förlängs perioden till den första vardagen.


    Använd ångerrätten

    1. Om produkten inte uppfyller dina förväntningar kan du meddela oss inom 15 dagar att du vill häva köpet. Du behöver inte ange någon anledning till varför du vill returnera den (men vi uppskattar om du gör det). Du kan göra detta via e-post, kontaktformulär, telefon eller genom att använda returformuläret.
    2. När du har angett att du vill returnera produkten har du 15 dagar på dig att returnera produkten till oss.
    3. Returnera produkten komplett, i originalskick och så långt möjligt i originalförpackning. Om det finns etiketter på produkten får du inte klippa av dem.
    4. För att du ska kunna returnera din beställning kan produkten bara ha bedömts på samma sätt som i en butik. Du får inte använda eller skada produkten mer än vad som är nödvändigt för att utvärdera den. Om du gör detta kan vi hålla inne den resulterande värdeminskningen från din återbetalning eller debitera dig.


    Exclusions
    Produkter och tjänster som inte kan återlämnas med stöd av ångerrätten:

    1. Artiklar som har anpassats till dina specifikationer. Tänk särskilt på skidor på vilka vi har monterat skidbindningar enligt dina storleksspecifikationer, turskinn som vi har skurit till för att passa dina skidor och skidor på vilka vi har monterat Quiver Killer-insatser enligt dina specifikationer. Detta undantag gäller inte för demo-skidor med icke anpassade bindningar och skidor med så kallade rail-bindningar.
    2. Digitala och fysiska presentkort.
    3. Tillkommande tjänster som expressleverans och bindningsmontering.
    4. Hygieniska produkter eller produkter med hälsorisk där förseglingen har brutits.
    5. Produkter med begränsad hållbarhet.
    6. Företagskunder som beställer på grundval av en offert.


    Returformulär
    Du kan skicka in din retur via e-post, kontaktformuläret eller telefon, men du kan också använda standardreturformuläret. Detta formulär är inte obligatoriskt och även utan detta formulär gäller din ångerrätt.

  • Returstatus

    Om du har använt vår returetikett kan du använda spårningskoden för att spåra försändelsen. I genomsnitt tar det 3 arbetsdagar innan returen kommer fram. Vi behandlar sedan returen inom 1 till 3 arbetsdagar. Du kommer att få ett e-postmeddelande från oss när returen och krediten har behandlats.